21 mei 2018 - Åre N, Zweden

Vandaag de Tannforsen Waterfall bezocht. Deze waterval is de hoogste waterval van Zweden. Met een bijna strakblauwe hemel en een temperatuur van rond de 25 graden troffen we het vandaag weer.

Vanaf de camping rechtsaf de 336 opgereden en dit bleek een onverharde weg te zijn door de bossen en bergen. Wat hebben we genoten van de natuur en de dieren die we tegen zijn gekomen. Achtereenvolgens zagen wij, een kraanvogel, een fazant (niet op de foto) en boskonijn, een Eland met twee kalveren en vier rendieren.
Dag 14
Toen bleek dat de weg richting de waterval een paar kilometer door Noorwegen ging. Probleem, want onze honden hebben geen wormenkuur gehad en mogen Noorwegen niet in. Om de gehele weg terug te gaan en via de andere zijde richting de watervallen te rijden was geen optie, omdat dit meer dan tweehonderd kilometer rijden zou zijn. Even voor de grens getwijfeld, maar toch gekozen om burgerlijk ongehoorzaam te zijn, de grens werd niet bewaakt dus we zijn stiekem met de honden Noorwegen ingereden. Na een kilometer of twintig reden we opgelucht Zweden weer in zonder gecontroleerd te zijn.
Bij de waterval aangekomen hebben we eerst wat gegeten, gelukkig hadden we onze eigen bammetjes mee, want het restaurant was dicht. De waterval was machtig om te zien. Met wat voor kracht het water zich 32 meter naar beneden stort. Zwemmen werd niet aanbevolen.
Op de terugweg naar de camping even een supermarkt aangedaan, de dichtstbijzijnde is hier zo'n 30 kilometer vandaan.

Het laatste stuk naar de camping een stuk of vijf elanden langs de weg gezien, je moet echt goed opletten, want je wilt echt niet zo'n giga beest op je motorkap hebben. Vlak voor de camping kregen wij ons toetje van de dag, er stak nog een vos de weg over.
Dag 14
Wat hebben we ontzettend genoten vandaag.

Vanuit een geweldig mooi Zweden, welterusten.