20 mei 2018 - Åre N, Zweden

Vandaag zijn we na zeven dag Stöde weer gaan rijden. Afscheid nemen van Wouter, Carolien en de kinderen was niet leuk maar wat hebben we hier weer genoten. Wat was het gezellig en wat hebben we genoten van de gastvrijheid en de enorme rust.
Dag 13
De laatste dagen hebben Sandra en ik wat klusjes in en rond het huis van Wouter en Carolien gedaan. Als een echte boswerker heb ik hout gekliefd dat weer moet drogen voor de winter. Helaas moest ik voortijdig stoppen omdat ik één van de banden van de aanhangwagen lek reed. Sandra heeft wat huishoudelijke klusjes gedaan en rond de Stuga de tuin onkruidvrij gemaakt, zodat er ook weer plantjes gepoot kunnen worden.

Zaterdag met Simeon en zijn voetbalteam mee geweest naar een wedstrijd in de NCC Hallen, net boven Sundsval. Bijna een uur rijden! Op de terugweg hamburgers gegeten bij de Max, een hamburgertent die echt aan te raden is als je in Zweden komt. Vers vlees boven een echte grill gebakken. Vele malen beter dan de big M of de BK.
Dag 13
Vanmorgen toen wij net vertrokken waren heeft Simeon in de kerk een kaarsje aangestoken. Op de vraag van Carolien waarom hij dat deed, zei hij dat hij dit voor ons deed voor een veilige reis. Wat is het toch een ontzettend lief jong, dikke kus van ons Simeon.

Na een rit van een uur of zes zijn we aangekomen in het plaatsje Kallsedet, vlak bij de Noorse grens. We zijn daar neergestreken op camping Kallsedets Fjällcenter, een leuke camping aan een mooi berg- stuwmeer en wordt gerund door Nederlanders. Wij zijn de eerste gasten van het zomerseizoen en staan nu als enige gasten op het campingterrein. Buiten dat je hier met een caravan of camper kan staan, kan je hier ook kamers huren of een stuga. De natuur hier is geweldig mooi, op de heen weg twee elanden gezien, Sandra helaas niet want die was aan het rijden. We blijven hier een dag of twee staan om de omgeving te gaan bekijken. In de avond schijnt het dat je hier hele kuddes met elanden kan zien, omdat ze nu nog op de weides naast de bossen komen grazen. Nu maar hopen dat zij zich wel laten zien, want de beren, herten en ander wild heeft waarschijnlijk allemaal vakantie!

Inmiddels zitten we alweer zo hoog in Zweden dat we vannacht waarschijnlijk het niet donker gaan zien worden.

Welterusten voor straks, van ons uit Zweden.

1. Yvonne:
    21 mei 2018
    Heb genoten van het.reisverslag
    Jullie zijn erg aktief. Heerlijk vrij gevoel
    Hout gehakt topper. Lief dat ze een kaarsje hebben gebrand
    Hoop dat je nog foto's kan maken van een eland. Als ik het lees voel ik me rustig vanwege je stijl van schrijven
    Tot het volgende verslag
    Kijk er naar uit
    Met de honden.ook alles goed?
    Nog een fijn reis. 😘😘😘😘😘