Dag 19

26 mei 2018 - Laxå S, Zweden

Weer een reisdag vandaag. Vanuit Yttermalung rijden we vandaag naar Camping Tiveden in het plaatsje Tived. De camping hebben we via rondjezweden.se een site met campings die gerund worden door Nederlanders. Voor wie Zweden wil gaan bezoeken is deze site een echte aanrader.

Al voor negen uur zaten we in de auto en reden we richting onze nieuwe bestemming. Het was lekker rustig op de weg, maar dat kan ook niet anders we rijden nu eenmaal in Zweden. Volgens de navigatie komen we rond één uur aan en dat is fijn want dan hebben we nog wat aan de middag.

Hoe zuidelijker we komen hoe meer het landschap veranderd. Waar de natuur een stuk ruiger is in het noorden, zo groen worden de uitzichten hier weer.

Aangekomen op de camping blijken we niet de enige gasten te zijn. Deze camping aan meer Unden is zelfs nu al in het voorseizoen een goed bezochte camping. Veel mensen op doorreis doen deze prachtige camping aan voor een aantal nachtjes, zo ook wij. Wij hebben een plekje aan het meer en hebben alleen mensen rechts van ons staan, links staan we tegen het bos.

Morgen gaan we proberen te kanoën met de honden. We hebben een Canadees gehuurd voor een paar uur en gaan eens kijken of we niet omslaan met de hondjes! Voor alle duidelijkheid de Canadees is geen persoon die ons gaat rondvaren, maar het type kano!

Voor straks welterusten van ons uit Zweden.