Dag 7, Linköping

8 juni 2017 - Stjärnorp, Zweden

Wat een troosteloze dag hier in Zweden. Het heeft bijna de hele dag geregend.

Vanmorgen wilde we een klooster hier in de buurt bezoeken, maar toen wij daar aankwamen stortregende het. Dan maar eerst boodschappen doen in de plaatselijke buurtsuper. De sla was biologisch en goedkoop. Klaar met de boodschappen bleek het buiten droog te zijn. Plan veranderde en we besloten om de Bergs Slussar te bezoeken. Dit is een aaneensluiting van sluizen met een totaal hoogte verschil van 92,4 meter. Heel interessant, zeker omdat we de sluis ook nog in werking konden zien.

De middag verliep echt troosteloos. Door het slechte weer waren we genoodzaakt veel binnen door te brengen, wat wel als voordeel had dat we nog even onze oogjes dicht hebben kunnen doen.

Geheel uitgeslapen weer heerlijk gegeten. Biefstuk, gebakken aardappelen, boontjes en sla. De sla was echte biologische Zweedse sla, rijkelijk gevuld met extra vlees.

Morgen weer een reisdag en vroeg uit de veren.

Welterusten uit Zweden

1. Carina Ipenburg:
    8 juni 2017
    Cool, die sluizen! Mooie foto's ook.
  2. Dory:
    8 juni 2017
    Wat jammer dat het zulk slecht weer was.Ik hoop dat de rest van de vakantie beter wordt
    ik duim voor jullie.
    Dikke kus
  3. Patricia:
    8 juni 2017
    geweldig!! krijg meteen heimwee als ik de foto's zie......... veel plezier verder!! en wie weet zie ik nog een keer wat bekende plekjes op de foto's ;)
  4. Natascha:
    Hebben jullie alle tijd gehad om te Keezen =D