22 mei 2018 - Åre N, Zweden

Vandaag begon als een rustdag. Laat ons bedje uit, de caravan schoonmaken en verder weinig doen.
Dag 15
Om niet de hele dag te luieren besloten we om vanaf de camping een wandelroute van 8 kilometer te lopen. De eigenaresse van de camping zei nog dat als het eerste stuk wat drassig was dat we een stuk verderop een verharde weg konden pakken en kwamen dan ook bij de windmolen uit. We moesten dan wel hetzelfde pad weer terug volgen om weer op de camping te komen.
Dag 15
De route liep over het sneeuw scooter pad en was inderdaad wat drassig. Dat kon ook niet anders als je je bedenkt dat hier twee weken geleden nog een dik pak sneeuw heeft gelegen. We besloten dan ook het pad verder te volgen, maar hoe verder we kwamen hoe drassiger en steiler het werd. Soms tot ver over onze enkels zakten we weg in de sompige ondergrond. Op het moment dat we het echt niet meer leuk vonden en het toch wel heel erg zwaar werd, zagen we de windmolen, dus nog even doorbijten. Tussen het zien van de windmolen en er daadwerkelijk ook aankomen zat helaas ook nog een kilometer of drie. Drie hele zware kilometers, maar uiteindelijk stonden we dan, gelukkig, op een verharde ondergrond. met ijskoude voeten in onze doorweekte schoenen en sokken, konden we de rest van de wandeling over een grindpad lopen.

Jinke heeft als één van de weinige de gehele weg genoten, iedere berg sneeuw die er nog lag moest doorheen gerold worden.
Dag 15
Door deze barre tocht hebben we eigenlijk niet van de omgeving kunnen genieten. Hoewel we wel heel veel sporen van herten, elanden en andere bergbewoners hebben gezien, is het wildlife aan ons voorbij gegaan.
Dag 15
Totaal versleten op de camping aangekomen, gelukkig konden we onze schoenen drogen in een speciale schoenendroger die ze hier als service hebben.

Het weer is ondertussen wat omgeslagen. Geen zon, een koude straffe wind vanaf het meer maakt het best fris. Vannacht verwachten we wat nachtvorst. Volgens de berichten kan het min 1-2 worden. Kan Sandra eindelijk haar dubbele dekbed gebruiken.

Welterusten uit een nog steeds geweldig en imposant Zweden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nel:
    23 mei 2018
    Wel heel erg sportief hoor .maar missen jullie niet een beetje warmte .lieve groetjes xx
  2. Jacco Bezuijen:
    23 mei 2018
    Nee hoor Nel, het is hier goed uit te houden. Vandaag weer meer dan 20 graden en vanaf morgen wordt het weer warmer.