Dag 9 en 10

17 mei 2018 - Stöde, Zweden

Nog steeds zijn we in Stöde, het is ook zo moeilijk om hier weg te gaan!

Gisteren was het de wasdag van de week. Sandra heeft alle vuile was weer weggewerkt zodat we de komende week er weer netjes bij kunnen lopen. Ikzelf heb de grasmaaier gepakt en heb de looppaden op het grasland weer kort gemaakt.

In de middag hebben we met de honden door het bos gelopen, met bijna 29 graden was het best een aardige uitdaging. De honden grepen iedere gelegenheid aan om een beekje of een sloot in te duiken.

We hebben vroeg met z'n allen gegeten. Ik heb pannenkoeken gebakken en Carolien moest wel erg lachen want ik schijn nogal dikke pannenkoeken  te bakken. Waar Carolien er met dezelfde hoeveelheid beslag er acht bakt, bak ik er vier. Dus er moest nog wat beslag bij worden gemaakt om iedereen minimaal twee pannenkoeken te kunnen voorschotelen.
ikea
Sandra en Carolien zijn naar Sündsvall gegaan waar Carolien een vergadering had, Sandra is er gaan shoppen. Onze familie kaart van de Ikea werkt hier in Zweden ook gewoon. Met een sla centrifuge, een bloempot en enkele shirtjes voor Elias en Simeon was Sandra haar koopdrift weer gestild en kwamen ze rond tienen weer thuis aan.
bloempot
Vandaag werden we wakker met regen die gelukkig niet lang aan heeft gehouden, om negen uur was het weer droog. Gaandeweg de dag werd het weer steeds beter en steeg de temperatuur gelukkig weer tot over de twintig graden. Sandra heeft de ochtend gebruikt om te leren en ik heb luchtopnames van het huis van Wouter en Carolien gemaakt.
ring
Vanmiddag kreeg Sandra van Simeon een zelfgemaakte ring. De kinderen hier in Stöde krijgen echt in van alles les en gelukkig staat er niet zo'n druk op als bij ons in Nederland. Wat groeien kinderen hier nog heerlijk ongedwongen op!

Vanavond voor het slapen gaan vroeg Elias aan Sandra of zij hem nog een voetmassage kon geven, hij vindt dat zo lekker en slaap dan lekker. Ook Simeon wilde weer een voetmassage en samen gingen ze heerlijk ontspannen naar hun bedje toe.

1. Yvonne:
    18 mei 2018
    Wat een leuk verhaal ! 29 gr ook niet mis
    Pannenkoeken moet je nog leren bakken
    De honden heerlijk het water in feest met deze wamte
    Nog een prettige.voortzetting van deze mooie reis. Kijk uit naar het volgende verslag 👍👍👍