Dag 3 aankomst Zweden

5 juni 2017 - Älmhult, Zweden

Vroeg uit de veren en om negen uur reden we Camping Ford Oranje van Langwedel in Duitsland af. Onze eindbestemming was nog niet bekend, maar we hoopten dat we, of nog net in Denemarken in de buurt van Stockholm of net Zweden in om in de buurt van Malmö een slaapplek te vinden.

De reis begon al met een foutief ingevoerde navigatiesysteem waar we in de buurt van Kiel pas achter kwamen. Wij wilde niet met de boot over maar via de Storebaeltsbroen (de grote Beltbrug) 254 meter hoog en 18 kilometer lang. Na een kilometer of 40 omgereden te zijn, eindelijk op de goede route en omdat het 1e Pinksterdag was nog lekker rustig op de weg.

De reis vorderde geweldig goed en rond een uur of drie reden we de brug over. Zo'n caravan is een beste windvanger en vrolijk deinende hij achter Jacco en Sandra aan, bereikten zij met bezwete handen en samen geknepen billen de overzijde van de brug.

Op zoek naar een betaalbare camping in de omgeving van Stockholm leverde weinig op en na overleg besloten toch maar door te rijden naar Zweden. Het ging de Sjöstgans Camping & Vandrarhem in Älmhult worden.

Met nog zo'n 250 kilometer te gaan bleek dit best een behoorlijk lange rit te gaan worden. Na Malmö een hotdog bij een benzinestation gekocht, omdat zelf eten koken er vanavond niet inzat, waarna we aan de laatste 130 kilometer begonnen.

Helemaal brak reden wij omstreeks 8 uur de camping op. Echt een plaatje op de foto's, maar in het echt bleek de camping vol te staan met huurcaravans voor wegwerkers die hier in de buurt een weg en spoorlijn aan het aanleggen zijn.

Zoekt u maar een plekje! werd ons gezegd. Nou die vonden we, we konden nog net naast een Nederlander staan met z'n alle. Deze meneer was niet blij want we stonden bijna onder zijn luifel en hij was bang dat zijn hond de hele nacht zou gaan blaffen omdat wij ook twee honden mee hebben. Na een snauw van Jacco trok meneer zich terug in zijn caravan en hebben hem niet meer gezien.

Na een afzakkertje gingen vier lichtjes snel uit en kon onze eerste nacht op Zweedse bodem beginnen.

1. Carina Ipenburg:
    5 juni 2017
    Tjeetje wat een lange reis. Hebben jullie het ANWB campingboek?
  2. Jacco Bezuijen:
    5 juni 2017
    Ja die hebben we en een app. E zijn vanplan nog zo'n 1000 kilometer hoger te gaan. Maar we hebben nog 3 weken, dus dat gaat goed komen.
  3. Sjaak Balkenende:
    Efter en morra av Jacco

De buurman is dus bang geworden
  4. Rick Stoop:
    5 juni 2017
    Wat een rare reactie van die Nederlandse buur, Jacco was natuurlijk niet meer zo in de stemming voor dat gezeur.
  5. Dory:
    5 juni 2017
    Allemachtig wat een brug!
    Rij voorzichtig en niet te lang.pak je rust
  6. Jacco Bezuijen:
    5 juni 2017
    Ik denk dat de buurman precies wist waar hij aan toe was Rick!

Natuurlijk doen we voorzichtig Ma, stukjes van hoogstens twee uur en dan minimaal een half uur rust.