Dag 21

28 mei 2018 - Lomma, Zweden

Vandaag weer een reisdag. Van Tiveden naar Lomma. Lomma ligt aan de kust 15 kilometer boven Malmö. De rit van 415 kilometer was best pittig. Voor mij omdat ik na een uurtje rijden al helemaal op was en voor Sandra omdat zij de rest heeft gereden.

Rijden met een caravan is soms best spannend. Waar we op de heenweg al eens bijna oncontroleerbaar slingerend naast een vrachtwagen hebben gereden, gebeurde dat vandaag bijna nogmaals. Gelukkig hebben we een systeem op de caravan gemonteerd die ingrijpt voor het echt te laat is, maar dat slingeren wil je toch echt niet meemaken.

Toen wij tijdens de rit Jönköping waren gepasseerd, veranderde het landschap van uitgestrekte bossen naar een licht glooiend landschap met veel graslanden en akkers. Niet meer het Zweden zoals wij graag zien, het lijkt vanaf hier meer op Denemarken of Duitsland. Best wel jammer, maar dat krijg je als je op weg bent naar huis.

Rond een uur of vijf veilig aangekomen in Lomma. De camping ligt midden in een natuurgebied en direct aan het strand. Wij hebben een plekje op een groot veld en met veel overzicht, het voelt in ieder geval beter dan op de vorige camping. Als je over de zee kijkt zie je Denemarken in de verte liggen, ook de brug die ons over een paar dagen Zweden doet verlaten ligt er duidelijk zichtbaar bij.

Morgen gaan we proberen om Malmö te bezoeken. Eigenlijk een verplicht iets, want ik ben door mijn E-sigaretvloeistof heen. Bijna acht weken geleden heb ik het gewone roken opgegeven en rook nu waterdampen met nicotine. In Malmö heb je gelukkig een aantal winkels die deze vloeistof verkopen want in het binnenland is het niet te krijgen.

Fijne avond en voor straks welterusten van ons uit (nog even) Zweden

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dory meegdes:
    29 mei 2018
    Doen jullie wel voorzichtig!!