Dag 4

11 mei 2018 - Hamra, Zweden

Vandaag vroeg vertrokken om zoveel mogelijk kilometers af te leggen en ik moet zeggen dat dat aardig is gelukt.

Via Gotenburg, Amal, Grums, Valberg, Sunne, Torsby.Malung, Mora, Orsa, zijn we een uur geleden gestopt midden in het bos vlak voor het plaatsje Tandsjöborg een rit van 614 kilometer.

Wat een geweldig mooi rit was het en wat hebben we genoten. De laatste kilometers lag er nog veel sneeuw langs de weg en de rivier was nog gedeeltelijk met ijs bedekt. Door de warme temperaturen en de regen die nu valt was het op sommige delen op de weg erg mistig.

Plots remde Sandra af en ik vroeg haar, omdat ik niet zat op te letten, waarom ze opeens ging remmen. "Kijk zei ze, er staat een eland op de weg!" In een mistbank stond daar een enorm grote eland op onze weghelft. Ook de eland was blijkbaar geschrokken want net zo snel hij er stond, zo snel verdween hij ook weer het bos in.

Het was inmiddels al half acht geworden en we waren best moe na deze monsterrit. Binnen zestig kilometer is hier geen camping te vinden, dus vannacht slapen we midden in het bos op een parkeerplaats naast de provinciale weg de E45. We staan hier inmiddels al meer dan een uur en er is al één auto voorbij gekomen, heerlijk stil dus.

​Nu nog even snel de honden uitlaten en dan lekker slapen. De beren hier in de buurt zijn nu behoorlijk actief, dus dat wordt niet te ver bij de caravan vandaan.

​Vanuit een heel stil bos in Zweden, welterusten.

1. Patrick:
    12 mei 2018
    Je hebt toch wel een busje berenspray en de colt. 45 mee 🦌?
  2. Yvonne:
    12 mei 2018
    Heel bijzondere en mooie omgeving
    In in korte tijd zijn jullie al overgekomen
    Fijne reis verder
    👍👍👍😘