30 mei 2018 - Husum, Duitsland

Weg uit Zweden, met pijn in ons hart!

Via de brug bij Malmö Denemarken in, prijskaartje tol 90 Euro! "Nee joh San, dat zal vast 9 euro zijn, reken nog eens om!" , niks rekenfoutje het is echt zo duur. Op de heenweg niet op de prijs gelet, mag ach, het is in ieder geval goedkoper dan met de boot!

Nog even bij de Grote Beltbrug gestopt om wat te eten en te drinken. De honden konden daar ook nog even zwemmen, dat was wel even lekker want het kwik was inmiddels alweer naar 27 graden gestegen.

Na een paar uur rijden de grens bij Flensburg over gereden Duitsland in en er bijna gelijk weer vanaf om naar onze camping van vanavond te rijden. Het is de Regenbogen Camping in Husum geworden, een kleine camping aan de Noordzee. Het is een echte Noord Duitse camping, beetje sjofel om te zien, maar het sanitair is netjes en schoon. Het gras staat bijna twee kontjes hoog, dus dat levert veel kleine vliegende vriendjes en spinnetjes die zich aan een stuk spinrag door de lucht vliegen.

Dan maar even lopen naar het strand. Het strand is niet zoals wij die kennen van zand, hier is het strand een mooi gemaaid grasveld van waaraf je zo de Noordzee inloopt. Voor de honden zijn twee losloopvelden aan het water, dus de meiden hadden een hoop lol. Zoutwater drinkt lekker weg dacht Dycke, maar na even kwam het er net zo hard weer uit. Weer wat geleerd, die drinkt geen zout water meer!
Dag 23
Vanavond het plaatsje Husum bezocht. Husum heeft een leuk haventje met veel eettentjes. Lopend over de kade bleek dat het eb was en alle boten in de haven op het slik lagen. Heel apart om te zien. Samen lekker wat gegeten en toen weer naar de camping voor een lekker afzakkertje.
Dag 23
Morgen op weg naar Nederland, dit is geen camping voor ons om langer dan één nacht te blijven staan.

Welterusten van ons uit Duitsland

1. Yvonne:
    31 mei 2018
    Wat een verhaal van het zoute water, zo fijn dat ze het ook zo naar hun zin hebben
    Jullie ook veel gezien en beleefd . Ook oude vrienden weer gezien.. Veel mooie foto's gemaakt
    En dan terug wat zal tegenvallen
    Overgang groot
    Wordt weer even wennen
    Fijn dat alles goed verlopen is
    Goeie reis naar huis
    Bedankt voor alle mooie verhalen en foto's! 😘😘😘😘😘😘😘