Dag 6 en 7

14 mei 2018 - Stöde, Zweden

Gisteren is het er helaas niet van gekomen om te schrijven, vanuit Gällö waren we in een kleine twee uur naar Stöde gereden om daar Wouter, Carolien, Simeon en Elias te bezoeken. Wouter is een collega van me, samen hebben we bij de verkeerspolitie gewerkt.

Zondag was er veel te vertellen en verhalen op te halen. Simeon heb ik naar zijn voetbaltraining in het dorp gebracht, het was weer de eerste buitentraining van dit jaar. Na de BBQ zijn we ons bedje ingedoken, want hoewel het geen lange reisdag was vandaag had de emotie van ons weerzien er best ingehakt en waren we toe aan ons bedje.

Vandaag was het voor Wouter een gewone werkdag en Simeon moest naar school. Sandra moest ook nog leren dus ik ben met mijn camera in de auto gestapt en ben diep het bos ingereden in de hoop nog wat wild te kunnen spotten. Op de weg zaten een aantal boshazen, waarvan ik er één wist vast te leggen. Een ree was me te snel af, wat dan wel weer jammer was.

Dag 6
​Vanmiddag zijn Carolien, Elias, Sandra en ik naar Ulvjön gereden, een heel klein dorpje in het bos. Hier hebben we aan een picknick tafel onze boterhammetjes opgegeten en iets in het gastenboek van het dorpje geschreven.

​Aan het einde van de middag was het hier 29 graden, gelukkig stond er nog een beetje wind waardoor het in de schaduw best uit te houden was. Sandra heeft voor de caravan samen met Simeon en Elias het avondeten klaargemaakt. Heerlijke wraps die we op het terras hebben verorberd.

De honden vermaken zich hier ook prima en boven verwachting gaat het ook goed met de hond van Wouter en Carolien, Snobbe. Snobbe is vorig jaar gered van een zekere dood omdat hij als drijfhond voor de jacht niet goed genoeg was. Wouter en Carolien hebben Snobbe toen in huis genomen en hebben er een geweldig lieve huishond van weten te maken. Snobbe moet alleen niet losgelaten worden want er zit nog heel veel jacht en drijf instinct in en kan, als hij losbreekt soms uren sporen uitlopen in het bos.

​Vanavond samen met Wouter op de Quad het bos in om mijn wildcamera ergens langs een wildpad op te hangen. We hebben een plek gevonden die werkelijk waar bezaaid is met Elandenpoep, geen oude poep zoals ik die van de week heb gezien, maar hele verse. Morgen ochtend de camera weer ophalen en hopen dat er wat moois langs de camera is komen lopen. Ook hier zijn er beren, maar ook Lynxen, vossen, marters, bos- of sneeuwhazen, reeën en herten. Nu maar hopen dat de camera zijn werk doet!

Welterusten uit Zweden

14 mei 2018
    Slaap lekker💋💋
  3. Nancy van Bergen:
    15 mei 2018
    Ben benieuwd wat er op je camera staat....
  4. Yvonne:
    15 mei 2018
    Lijkt wel een kangeroe de boshaas
    Fijn dat je je maatje hebt gesproken
    Begrijp de impact daarvan
    Fijn dat het je zo goed doet de reis. Kijk uit naar het volgende verhaal en de foto's
  5. AEM De Rooij:
    17 mei 2018
    Prachtige foto, die haas!