12 mei 2018 - Bräcke, Zweden

Even een kleine correctie op het verhaal van gisteren, wij sliepen vannacht niet langs een provinciale weg, maar langs de A45 een snelweg dus. De E45 is een hele lange snelweg, ze start in Gotenburg en gaat dwars door Zweden helemaal naar Alta in het uiterste noorden van Zweden.

Dag 5

​Vannacht was geweldig, het was oorverdovend stil en over de gehele nacht zijn er maar zes auto's voorbij gekomen. Rond zes uur werden we wakker van een luide toon, ik dacht zelf eerst dat mijn wekker afliep, maar na goed luisteren kwam dit geluid van een dier. Steeds vier harde kreten vlak achter elkaar en dan weer even stil. Na een minuut of tien hield het geluid op, had hij waarschijnlijk gevonden wat hij zocht en zijn we nog even in slaap gevallen.

​Koffie bij het ontbijt op de ouderwetse manier gezet omdat we geen 220V hadden, dus eerst water koken, gas hebben voldoende bij ons en dan het water opgieten in een los filter. Het smaakte weer prima.

​Heel rustig aan gedaan met vertrekken, want vandaag zouden we niet al te lang in de auto zitten, op z'n hoogst een uur of drie. Het werd natuurlijk weer eens anders. Vlak voor Sveg was de snelweg afgesloten en moesten we een stuk terug. De navigatie gaf aan dat we rechtsaf een Grusväg (onverharde weg) op moesten rijden. Nou, dan doen wij dat toch! Wouter had ons al gewaarschuwd dat nu nog niet te doen zo in het voorjaar, want er is ook hier nog wel eens wat afgesloten. Bijna waren wij weer, op de E45 aangekomen of de weg werd door een slagboom afgesloten en konden wij ook hier alleen nog maar keren en hetzelfde stuk weer terug rijden. Buiten de hobbels en de gaten in de weg, was het geen straf om hier te mogen rijden. Wat is Zweden toch ontzettend mooi, zeker als je van de doorgaande wegen afgaat. Door de navigatie werden we weer over een andere Grusväg gestuurd en zo eigenwijs als wij zijn, zijn we ook hier met alle liefde op in gegaan. Weer door elkaar geschud maar wel door adembenemende natuur, zonder obstakels de E45 bereikt. Het enige nadeel is dat we nu de caravan en de auto moeten wassen!

​Om half vier zijn wij dan uiteindelijk aangekomen op Camp Viking, een hele mooie camping in Gällö aan een nog mooier meer. Wat een mooi uitzicht hebben wij vanavond.

Dag 5

​Het regent en onweert nu al een uurtje, maar rond acht uur moet dat ook weer over zijn en wacht ons een mooie avond.

​Morgen rijden we door naar Stöde voor een paar daagjes bij Wouter, Carolien en de kinderen. De caravan zal dan gelijk een stuk lichter zijn, omdat we nogal wat spullen voor ze hebben meegenomen.

Voor straks welterusten van ons uit Zweden.

1. Richard:
    12 mei 2018
    Wat een ongelooflijk mooie omgeving waar jullie nu zijn
  2. Yvonne:
    13 mei 2018