Dag 2

9 mei 2018 - Borås, Zweden

Gisterenavond nog even de dag doorgenomen met Sandra. Wat hebben we een afstand afgelegd in één dag zeg en helemaal bij de Nyborg Strandcamping in Denemarken te zijn uitgekomen, dat hadden we in de ochtend niet gedacht.
schrijven

Wat ik de volgende keer wel anders moet doen is tijdens de rit iets minder suikervrije drop eten . Suikervrije drop werk behoorlijk laxerend en na anderhalf zakje moet je ergens een tankstation op gaan zoeken met een toiletruimte omdat verder rijden geen optie meer was. Gelukkig waren de buikkrampen na het toiletbezoek verdwenen, maar als straf heb ik de rest van de dag een ontzettend opgeblazen gevoel mogen hebben.

Vanmorgen was het alweer vroeg dag, vijf uur komt hier de zon op en om zes uur stond Jinke al naast mijn bed, ze vond het wel tijd voor me om eruit te komen. Gelukkig heb ik het nog een uurtje weten te rekken en om zeven uur liep ik met onze harige vriendinnetjes al langs het strand.

Sandra was al heel sportief vandaag, nog voor het ontbijt heeft ze, na de zonnegroet gebracht te hebben, haar hardloopschoenen aangedaan en is een stuk gaan hardlopen.

Om half tien was de caravan weer ingepakt en reden we de Grote Beltbrug over op weg naar Zweden. Via Kopenhagen reden we bij Malmö Zweden binnen en zijn we via de westkust richting Gotenburg gereden. Een paar keer werd er via onze navigatie een file aangekondigd. Blijkt dat 500 meter langzaam rijdend verkeer hier al als file wordt gezien, thuis sta je zolang al te wachten om de snelweg op te mogen rijden om daar achteraan in een echte file van kilometers aan te mogen aansluiten.

​Ter hoogte van Varberg zijn we rechtsaf het binnenland  ingereden. Na een kilometer of vijftig zijn we bij onze nieuwe camping aangekomen, de Hanatorps Camping in Örby. Een hele rustige camping aan een mooi meer. Rondom de camping kan je mooie wandelingen maken en tijdens ons eerste loopje met de honden kwamen we poep van zowel een eland als van een hert tegen. Van een vogelaar hoorde ik dat er visarenden hier rondvliegen, dus  morgen maar vroeg mijn bedje uit om te proberen een van deze mooie dieren op de gevoelige plaat vast te leggen.

Om van de twee best wel lange en intensieve reisdagen bij te komen blijven we hier twee nachtjes staan.

Welterusten vanuit Zweden.

1. Sjaak Balkenende:
    9 mei 2018
    Sultan Jacco op de foto !
    😂😂😂
  2. Corry:
    MOOIE FOTO'S WEER EN..... WAT N LEUKE VROUW 👍😴😴😴 FIJN VERBLIJF DAAR! 💋
  3. Joke:
    9 mei 2018
    Heerlijk genieten onder de luifel. Sandra de groetjes.
  4. Richard:
    10 mei 2018
    Hele fijne vakantie en ik zie de leuke verhalen en mooie foto’s graag verschijnen. Veel plezier.
  5. Marcel:
    10 mei 2018
    Mooi genoteerd weer..... enjoy, gave omgeving ook trouwens
  6. Yvonne:
    10 mei 2018
    Mooi geschreven..fijn dat jullie het naar je zin hebben ook Jinke de schat. Even rustig aan anders loop je vast dat wil je niet
    Fijne tijd nog. Pas goed op jezelf 😘👍😘👍😘
  7. Sjanie:
    10 mei 2018
    Heerlijk mooi weer, lekker genieten en Jacco succes met plaatjes schieten van al het wild wat je tegenkomt🕊🐪🦁
  8. Blondt:
    12 mei 2018
    Ziet er geweldig uit.
    Alleen dat roze doekie op je hoofd 🤔 moet ik nog ff over nadenken of ik dat nou zo leuk vind 😜