Dag 16 en 17

17 juni 2017 - Våmhus, Zweden

Dag 16

Vroeg vertrokken uit Hede, was voor Jacco en Sandra moeilijk uit bed komen omdat zij pas tegen tweeën sliepen. Na vriendelijk de Nederlandse beheerders te hebben bedankt voor de overnachting ging de reis richting Vamhus een klein gehucht tussen Mora en Orsa.

Rond drieën aangekomen op een kleine camping aan een groot meer en weer zijn de beheerders Nederlanders. Ook zij moeten deze camping nog van de grond af aan op en uitbouwen, maar het belangrijkste is aanwezig en dat zijn schone douches en toiletten.

Ín de avond hebben we een spelletje Yahtzee gedaan en daarna vroeg ons bedje in. Helaas is na twee weken nu echt de drank bijna op, op een paar blikjes bier en een Likeurtje 43 zijn we alcoholisch uitgedroogd. Dat wordt opzoek naar een apotheek die alcohol mag verkopen!

Dag 17

Bert en Jacco vroeg op want zij gingen in Mora golfen. Op weer een prachtige golfbaan hebben zij 9 holes gelopen. In de middag naar de Zaanse Schans van Zweden, Nusnäs is de plek om de handmatige fabricage van Dalapaardjes te bewonderen. Daarna door naar Rättvik waar de langste pier van Zweden is. Hier meerden vroeger vele stoomboten aan, nu lijkt dat onmogelijk, want het water komt maar tot aan heup hoogte.

Bij thuiskomst, het was inmiddels half 6 pizza besteld bij de beheerder van de camping, twee met spek en twee met Elandvlees. De laatste smaakte erg goed.

Nu douchen en zuinig aandoen met het laatste beetje alcoholisch vertier.

Welterusten uit Zweden