Dag 9 en 10, Hedesunda

11 juni 2017 - Gävle S, Zweden

Vandaag een verslag van de laatste twee dagen.

Gisteren, Dag 9, was een echte rust en luier dag. Zowel Bert als Jacco waren op van de vele kilometers in de voorafgaande dag.

Tussen de middag heerlijk gegeten in het strandpaviljoen van de camping. Sandra en Sjanie hadden heerlijke Garnalen met frietjes en salade en Bert en Jacco een ontzettend goede burger van rundvlees van een boer hier uit de buurt.

Na deze lunch hebben we het heel rustig aan gedaan. De één deed een slaapje de ander las een boek.

Na het avond eten zijn we er rond een uur of negen op uit getrokken om in een nabij gelegen natuurreservaat, het regende inmiddels weer, elanden te spotten.

Na twee uur rond gereden te hebben, ook over hele smalle bospaden, zonder ook maar iets wat op een eland leek weer huiswaarts gegaan. Ohja, op de heen weg op nog geen drie kilometer van onze camping hebben we wel een paar reeën gezien!

Dag 10

Wat een mooie dag. Heerlijk in het zonnetje ontbeten met een graadje of 22. Sandra en Jacco zijn hierna een wandeling met de honden gaan maken in het bos rondom de camping.

Zoals gewoonlijk liepen Jinke en Dycke los in het bos, maar al snel werden we door de boze stiefmoeder van Pippi Langkous, die toevallig hier in dit bos woont, vals in het Zweeds toegesproken. Dan de honden maar weer vast, want ze had wel gelijk met al het jonge wild in het bos.

Na een kilometer of wat verder te zijn gelopen sprong Dycke uit de bosjes vandaan en trok gelijk met haar poot, bleek ze op een ringslang te zijn gestapt. De ringslang, die zich heerlijk lag op te warmen in de zon, kon dit niet waarderen en heeft Dycke even toegebeten. Dycke heet er niets aan overgehouden.

In de middag met z'n alle naar Laxön gegaan. Daar, vlakbij zee, komen de zalmen het binnenland in en via de watervallen begeven ze zich stroomopwaarts om zich voort te planten. Helaas begint de trek pas vanaf 19 juni en hebben we geen zalm gezien!

Nu zit het eten er weer in, Sandra heeft Chili gemaakt en kunnen we aan ons avond programma beginnen. Deze zal bestaan uit een rosé, rode wijn, biertje en een jonkie!

Morgen op weg naar Stöde om Wouter een collega van Jacco en Sandra te gaan bezoeken.

Voor straks welterusten uit Zweden.

1. Dory:
    12 juni 2017
    Al met al denk ik een echte vakantie dag dus genieten.
    Groetjes van ons,dikke kusxxx
  2. Landa:
    13 juni 2017
    Mooie vacantie hebben jjullie jacco niet te lañg rijden tijd zat heb ik al verteld dat ik 3 dagen gaat fietsen in drente en we slapen bij een oude buurjongen in zijn hotel samen met sita mooie verslagen maken jullie veel plezier gr ma